Byten och Returer

Uppdaterad 2024/12/17

På miaelfqvist.se strävar vi efter att du ska vara nöjd med ditt köp. Vi erbjuder en tydlig och enkel policy för byten och returer i enlighet med distansköplagen.


15 Dagars Ångerrätt

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 15 dagar från det att du mottagit din beställning.

  • Villkor för ångerrätt:
    • Produkten måste vara i obruten originalförpackning.
    • Produkten får inte ha använts eller på annat sätt hanterats utöver vad som är nödvändigt för att kontrollera varans egenskaper.
    • Om förpackningen är bruten eller produkten använd gäller inte ångerrätten.

Återbetalning vid Ångerrätt

  • Vid godkänd retur återbetalar vi produktens pris, exklusive fraktavgiften. Vi tar även ut en returavgift på 45 kr.
  • Återbetalningen sker via samma betalningsmetod som användes vid köpet inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen.

Byten

Vi erbjuder för närvarande inte direkta byten. Om du vill byta en produkt, returnera den oanvända produkten enligt vår returpolicy och lägg en ny beställning.


Så returnerar du en produkt

  1. Kontakta ossshopify@ninetone.com inom 15 dagar från mottagandet och meddela att du vill utnyttja ångerrätten. Ange ditt ordernummer och vilka produkter du vill returnera.
  2. Vi skickar returinstruktioner via e-post.
  3. Packa produkten säkert i dess obrutna originalförpackning för att undvika skador under transport.
  4. Skicka tillbaka produkten enligt anvisningarna. Returkostnaden står kunden för.

Ej godkända returer

Vi accepterar inte returer av produkter som:

  • Har brutits ur originalförpackningen.
  • Är använda, skadade eller saknar delar av originalinnehållet.
  • Returneras efter att ångerrätten på 15 dagar löpt ut.

Produkter som inte uppfyller dessa krav skickas tillbaka till kunden på kundens bekostnad och vi tar ut en avgift på 45 kr för detta.


Reklamationer

Om du mottagit en defekt eller felaktig produkt, vänligen kontakta oss omedelbart på shopify@ninetone.com.

  • Skicka bilder på den defekta produkten och förpackningen.
  • Vid godkänd reklamation ersätter vi dig med en ny produkt eller full återbetalning, inklusive returfrakt.

Behöver du hjälp?
Om du har frågor om returer, byten eller reklamationer, kontakta oss på shopify@ninetone.com, så hjälper vi dig gärna!